Jako organizacja o silnej kulturze innowacji, która nieustannie ewoluuje, firma Konica Minolta zawsze poświęcała się opracowywaniu nowych technologii oraz kreatywnych pomysłów, które stanowią rzeczywistą zmianę dla milionów ludzi.
W ramach swojej globalnej strategii prowadzenia w zakresie zarządzania innowacjami biznesowymi firma Konica Minolta stworzyła Centra Innowacji Biznesowej (ang. Business Innovation Centres / BIC), w 5 większych regionach na całym świecie, których misją jest uzyskanie głębszego zrozumienia potrzeb klientów – w ten sposób generując nową wartość i wywierając pozytywny wpływ na społeczeństwo.
Centra Innowacji Biznesowej dążą do osiągnięcia nowego produktu, rozwoju usług i biznesu, śledzenia całości cyklu życia od tworzenia idei do komercjalizacji, jak również wspieranie bazy klientów firmy Konica Minolta na całym świecie – od małych przedsiębiorstw po międzynarodowe organizacje – poprzez zrozumienie w jaki sposób zmiany rynku stale kreują zapotrzebowanie na zmiany. Powstające technologie oraz rozwiązania biznesowe są następnie komercjalizowane oraz łączone z produktami i usługami w celu tworzenia nowych możliwości biznesowych.